startuj z nami dodaj do ulubionych napisz do nas

Aktualności

Wspólny Projekt

02-07-2021

 

- 26 maja rząd zadecydował o odmrożeniu branży targowej. Jak można podsumować czas pandemii w Targach Kielce?

- Czas pandemii był okresem ciężkiej próby i mnóstwa wysiłków podejmowanych, by ocalić firmę i miejsca pracy dla ludzi, którzy byli i są z nami od lat. Targi Kielce w czasie pandemii wdrożyły wiele działań on-line, w tym webinaria, dedykowane poszczególnym branżom. Nie zabrakło również innowacyjnych projektów, których celem było poszerzenie sieci kontaktów pomiędzy polskimi i zagranicznymi przedsiębiorstwami. Podczas webinariów TK BUSINESS EXCHANGE uczestnicy otrzymywali informacje na temat wsparcia i promocji importu i exportu do danych krajów. Według raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego, branża targowa istotnie ucierpiała w skutek ograniczeń spowodowanych przez pandemię Covid¬19. Obroty przedsiębiorstw targowych i okołotargowych spadły co najmniej o połowę w 4 na 5 firm, a aż o ponad 90% w przypadku niemal 2 na 5 podmiotów. Mimo, że zdecydowana większość firm skorzystała z dostępnej pomocy rządowej w ramach tarcz antykryzysowych, to w wielu firmach związanych z obsługą targów nastąpiła znaczna redukcja zatrudnienia. Nasi pracownicy oprócz działań związanych z utrzymaniem obiektów, wykonywali szereg usług dla lokalnej społeczności. Jako specjaliści w swych dziedzinach realizowali drobne prace remontowe, elektryczne czy nawet reklamowe. Proszę pamiętać także, że obiekty Targów Kielce służyły w trakcie pandemii jako szpital tymczasowy. Wierzę, że ten trudny okres mamy już za sobą i w nadchodzącym, jesiennym sezonie będziemy mogli pełną parą ruszyć z naszymi wydarzeniami.

- Wraz z poluzowaniem obostrzeń ruszyły prace nad kolejną edycją Plastpolu. Co teraz dzieje się w ramach projektu Plastpol 2021?

- W związku z przedłużającymi się obostrzeniami musieliśmy przesunąć targi Plastpol z maja tego roku na 21-23 września. Już w dzień po ogłoszeniu decyzji umożliwiającej organizację imprez targowych pojawiło się zainteresowanie wśród wystawców. Wiemy już teraz, że podczas nadchodzącej edycji nie zabraknie liderów branży z kraju i zagranicy, firm liczących się w Europie. Zdajemy sobie sprawę, że z powodu pandemii wiele przedsiębiorstw z Europy niestety w tym roku nie będzie uczestniczyło bezpośrednio w targach, choć zapewne wezmą w nich udział ich polscy czy europejscy przedstawiciele. Zapraszamy do współpracy nowych producentów, bo Plastpol to doskonałe miejsce, by zadebiutować wśród najlepszych.

Oczywiście naszym priorytetem jest zachowanie wszelkich środków bezpieczeństwa sanitarnego, przy jednoczesnej dbałości o komfort gości przebywających na terenie naszego ośrodka wystawienniczego gości. Środki ochrony osobistej, odpowiednia odległość między uczestnikami, bramki do dekontaminacji i wiele innych. O tym wszystkim będziemy pamiętać podczas organizacji, jak i trwania wydarzeń.

Nie spodziewamy się rekordów jeśli chodzi o zajętą powierzchnię wystawienniczą. Jestem jednak przekonana, że formuła wydarzenia będzie atrakcyjna zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających. Jeżeli chodzi o przygotowania do 25. edycji Plastpolu, to na razie wszystkie zadania realizowane są zgodnie z nowo zaplanowanym harmonogramem. Ze względu na jubileusz, opracowujemy również kilka dodatkowych elementów, które w sposób harmonijny połączą się z całym przedsięwzięciem wystawienniczym. Nadal trwają zaawansowane rozmowy z partnerami i wystawcami wydarzenia. Aktywnie zajmujemy się też promocją.

 

- Jednym z takich działań ma być nasz wspólny projekt Gazeta Plastpol. Jakie są Pani oczekiwania wobec tej formy promocji Plastpolu?

 

- Z czasem zmieniają się oczekiwania i potrzeby wystawców oraz zwiedzających. Doszliśmy do wniosku, że należy zmodyfikować formułę papierowego katalogu targowego, zapewniając odbiorcom nową, atrakcyjną drukowaną formę komunikacji pomiędzy organizatorami a wystawcami i zwiedzającymi. Bazując na wieloletniej współpracy i wzajemnym zaufaniu postanowiliśmy wspólnie z redakcją TWORZYW przygotować wyjątkową treść dla gości Plastpolu. Będzie ona w swoich założeniach, poprzez publikację przygotowanych przez wydział PR Targów Kielce, zapraszać szerokie grono zwiedzających do udziału w wydarzeniu i informować o tych największych w Europie Środkowej targach branży tworzyw sztucznych. Wspólnie z redakcją zajmiemy się promocją tego projektu, pozyskiwaniem wystawców i reklamodawców. Planujemy duży nakład, którego dystrybucją zajmą się Targi Kielce. Chcemy, by zawartość Gazety Plastpol objęła prezentacje firm biorących udział w Plastpolu, ale także prezentowała nowości technologiczne i innowacyjne rozwiązania innych firm. Pojawią się w niej artykuły techniczne i przydatne informacje targowe. Uważamy, że tak prestiżowe wydarzenie o międzynarodowym zasięgu, jakim jest Plastpol, powinno posiadać skuteczne źródło informacji targowej zarówno dla wystawców, jak i dla gości.

« lista aktualności

Współpraca:

 

Pomagają Nam:

                        

 

realizacja: tworzywa.pl powered by: edito CMS